Autor: Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy
Sygnatura: ITPP3/443-9/08/WW
Hasła tematyczne: edukacja, gmina, obniżenie podatku naliczonego, odliczanie podatku naliczonego, podatek od towarów i usług, powiat, sprzedaż nieopodatkowana, zadania publiczne, zadania własne
Kategoria: Podatek od towarów i usług –> Wysokość opodatkowania –> Zwolnienia z tytułu importu towarów –> Delegacja ustawowa
INTERPRETACJA INDYWIDUALNA
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770), Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 04 grudnia 2007 r. (data wpływu 17 stycznia 2008 r.), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku naliczonego – jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 17 stycznia 2008 roku Powiat P. złożył ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie możliwości odzyskania podatku naliczonego.
W przedmiotowym wniosku przedstawiono następujący stan faktyczny.
Powiat P. zawarł z "P" umowę na dofinansowanie projektu w ramach programu „Edukacja- program pomocy w dostępie do nauki dzieci i młodzieży niepełnosprawnych”. Przedmiotem umowy jest dofinansowanie ze środków PFRON projektu realizowanego w specjalnym ośrodku szkolno – wychowawczym w P. pod nazwą „Mam takie same potrzeby jak inni i chcę, by moje otoczenie było funkcjonalne, nowoczesne, estetyczne i stymulujące. Pragnę, by świat wokół mnie był kolorowy, przyjazny i bezpieczny”. Dofinansowanie dotyczy zakupu mebli, pościeli, rowerów rehabilitacyjnych i radiomagnetofonu.
W związku z powyższym zadano następujące pytanie:
Czy Powiatowi przysługuje prawo do odliczenia, bądź zwrotu podatku od towarów i usług wynikających z faktur VAT dotyczących zakupów na cele edukacji dzieci niepełnosprawnych…
Zdaniem Wnioskodawcy zakup przedmiotów w ramach programu „Edukacja- program pomocy w dostępie do nauki dzieci i młodzieży niepełnosprawnych” (traktowanych jako pomoc w rozwoju osób niepełnosprawnych intelektualnie) jest realizowany w ramach działań własnych powiatu o charakterze publicznym. W przypadku powiatu nabywane towary i usługi związane z realizacją projektu nie będą służyły czynnościom opodatkowanym w oparciu o § 8 ust. 1 pkt 13 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 roku w sprawie wykonywania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług (Dz. U. Nr 97, poz. 970 ze zm.). Powiat jako jednostka samorządu terytorialnego korzysta ze zwolnienia przedmiotowego w zakresie czynności związanych z wykonywaniem zadań publicznych nałożonych odrębnymi przepisami.
W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko wnioskodawcy w sprawie oceny prawnej przedstawionego stanu faktycznego uznaje się za prawidłowe.
Mając powyższe na względzie, stosownie do art. 14c § 1 Ordynacji podatkowej, odstąpiono od uzasadnienia prawnego dokonanej oceny stanowiska wnioskodawcy.
Interpretacja dotyczy zaistniałego stanu faktycznego przedstawionego przez wnioskodawcę i stanu prawnego obowiązującego w dacie zaistnienia zdarzenia.
Złożenie przez Wnioskodawcę fałszywego oświadczenia, że elementy stanu faktycznego objęte wnioskiem o wydanie interpretacji w dniu złożenia wniosku nie są przedmiotem toczącego się postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego organu kontroli skarbowej oraz że w tym zakresie sprawa nie została rozstrzygnięta co do jej istoty w decyzji lub postanowieniu organu podatkowego lub organu kontroli skarbowej – powoduje, iż niniejsza interpretacja indywidualna nie wywołuje skutków prawnych (art. 14b § 4 Ordynacji podatkowej).
Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie, ul. Jasna 2/4, 00-013 Warszawa po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie czternastu dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).
Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Bydgoszczy Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Toruniu, ul. Św. Jakuba 20, 87-100 Toruń