Kupiłem w sklepie akumulator. Po 3 dniach zaniosłem go do sklepu żeby go zwrócić ,bo okazał się mi nie potrzebny. Sprzedawca nie przyjął mi tego akumulatora tłumacząc się tym że nie ma prawa i obowiązku go ode mnie przyjmować. Napisać też mi nie chciał że go nie przyjmie.Czy mam prawo oddać towar i kto miał słuszność
Odpowiedź prawnika:
Zgodnie z nową ustawą o sprzedaży konsumenckiej nabywca towaru (konsument) może żądać odstąpienia od umowy, czyli zwrotu towaru w zamian za zwrot pieniędzy jedynie w przypadkach, gdy towar jest niezgodny z umową (tzn. posiada wady) a jego naprawa lub wymiana są niemożliwe, wymagają nadmiernych kosztów bądź sprzedawca w odpowiednim czasie nie zdoła uczynić zadość żądaniu naprawy lub wymiany. Zatem w innych przypadkach sprzedawca nie ma ustawowego obowiązku przyjęcia zwracanego towaru i zwrotu pieniędzy. Natomiast może to uczynić, lecz zależy to wyłącznie od jego dobrej woli.