Firma ubezpieczeniowa odmówiła mi wypłaty odszkodowania z tytułu ciężkiej choroby, uzasadniając to , że moja choroba jest wyłączona z odpowiedzialności . Nie dotrzymała przy okazji terminu rozpatrzenia mojego wniosku -wg umowy wynosi on 21 dni a trwało to ponad 30 dni. Złożyłem odwołanie do jednostki nadrzędnej, bo u mnie wystąpiła inna choroba niż ta która jest wyłączona z odpowiedzialności firmy- i czekam już prawie miesiąc – odpowiedzi brak. Co mogę w tej sytuacji zrobić, oprócz drogi sądowej. Czy jest jakaś instytucja , nadzorująca firmy ubezpieczeniowe do której można złożyc skargę ?
Odpowiedź prawnika:
Najszybciej i najskuteczniej działa Rzecznik Ubezpieczonych. Proszę tam skierować swoją sprawę. Oto namiary:
www.rzu.gov.pl
ul. Al. Jerozolimskie 44 (dawny budynek Uniwersalu)
00-024 Warszawa
numery telefonu:
(0 prefix 22) 333-73-26
(0 prefix 22) 333-73-27
(0 prefix 22) 333-73-28
fax. (0 prefix 22)333-73-29